30.10.11

gastblogger post Rachel; about Halloween

Morgenavond is het alweer Halloween, maar wat houd het eigelijk precies in? Wat ga je doen, wat trek je aan,  kortom; wat is het doel van Halloween?

Tumblr_lts3ld25hk1r4owf4o1_500_large

Halloween is een feestdag die vooral in Ierland, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Canada gevierd wordt.
Op 31 oktober verkleden kinderen zich en bellen als het donker wordt aan bij huizen in de buurt die versierd zijn met pompoenen en lichtjes en roepen trick or treat (waarbij de keuze wordt gegeven tussen een plagerijtje uithalen of een iets lekkers (meestal snoep) krijgen). De bewoners geven de kinderen dan snoepjes. Jonge volwassenen gaan soms naar Halloweenfeesten.
(naar: wikipedia)

Maar de extra's van Halloween maken het natuurlijk helemaal af! En volgensmij zitten er aardig wat keukenprinsessen op blogger, dus misschien is dit onderstaand cakeje een uitdaging voor jullie? Ik heb helaas geen recept van deze delicious green cupcake.
Tumblr_ltp7c6mmbb1qdjjq0o1_500_large
Als jullie mijn eerste introductiepost gelezen hebben, wisten jullie dat ik van nail-art hou, dus dat kan natuurlijk niet ontbreken. Deze bones nail-art komt van http://stepbystepnailart.wordpress.com/ en de groen-zwarte nail-art komt van http://chalkboardnails.tumblr.com/, waar je ook andere leuke nail-art tutorials vind, zeker een aanrader!


Bij mij in het dorp zijn er al aardig wat huizen in de Halloween-style versierd, en zelfs de winkels zijn all in! Ik zelf vind het een beetje to much, maarja het blijft een traditie!

Wat betekent Halloween voor jou?

8 opmerkingen:

  1. Ik doe eigenlijk nooit aan halloween! :$ Hih.
    Aah die cupcake ziet er wel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe ook niks met halloween wat ik best jammer vind.
    die cupcake is idd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind halloween echt leuk! Maar ik doe er niet zo veel mee, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik merk er helemaal niks aan dat het halloween is! Als niemand het zou zeggen zou ik het zijn vergeten haha.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk!
    die cupcake ziet er leuk uit zeg:)

    x♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke post en foto's. Ik doe niks met halloween maar het is wel leuk dat sommige er zo mee bezig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij ons in de buurt komen kinderen trick or treat-en dus manlief en ik gaan verkleed snoepjes uitdelen :) Ik ga als hippie :P

    BeantwoordenVerwijderen

♥Thanks for your comment, i will visit your blog soon.♥